Endelig: Gratulasjoner til vinnerne

Da er jeg tilbake fra en ukes vinterferie i offline-modus. Ferie virker, faktisk – i dag er jeg full av arbeidslyst!

Det som har skjedd i løpet av den siste uken, er at vinnerne av kulturdepartementets priser for barne-og ungdsomsbøker er blitt delt ut. Jeg var nominert i klassen for debutanter, men det ble ikke meg denne gang. Vinneren ble imidlertid Liv Eirill Evensen, for denne boken:

Vinneren av debutantprisen

«Meg og en kritthvit T-skjorte med trykk på».

Så her kommer en litt forsinket gratulasjon fra meg! Jeg har ikke lest boken selv, men den høres original og flott ut.

Her kan du lese et intervju med forfatteren i Hardanger Folkeblad.

Selvsagt skulle jeg helst ha tatt imot prisen selv, men jeg er fremdeles mer stolt enn skuffet. Stolt over at jeg og Mirakel ble nominert i samme klasse som Evensen og Sunniva Relling Berg, med boken «Utfor». Den æren lever jeg lenge på.

Her kan du lese om alle prisene:

http://barnebokinstituttet.no/artikkel/1095/kulturdepartementets_priser_for_barne_og

Om renatenedre

Forfatter av ungdomsbøker på Cappelen Damm. Forfatter av biografi om Erna Solberg på Juritzen forlag. Journalist i bunn og grunn.
Dette innlegget ble publisert i Innlegg. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Endelig: Gratulasjoner til vinnerne

  1. Charlotte sier:

    Som du sa, det er en ære å bli nominert, en pris i seg selv! Dyrk gleden over det! Og gratulerer til Liv Eirill Evensen. Vi får lese den : )

Legg igjen en kommentar

