Hurra, jeg er nominert

I går ble de nominerte til Kulturdepartementets priser for barne-og ungdomsbøker fra 2011 offentliggjort. Den store overraskelsen var at jeg selv er på listen! Romanen Mirakel er nominert til årets debutantpris. Det kan jeg ikke annet enn å rope hurra for!

Vinneren blir offentliggjort 5. mars, og konkurransen er både imponerende og fryktinngytende. Sunniva Reling Bergs «Utfor» ble nominert til Brageprisen, og Liv Eirill Evensen har fått svært god omtale for sin kortprosa-roman «Meg og en kritthvit T-skjorte uten trykk på».

Men akkurat nå kjennes det ikke så viktig om jeg vinner eller ikke. Det å være nominert, er en stor seier i seg selv. Når jeg sitter og kjemper mot min egen kritiske røst, når jeg får lyst til å legge bort Macen og aldri skrive mer i mitt liv, er det en stor inspirasjon at det jeg har skrevet så langt, får anerkjennelse. Det er en bekreftelse på at jeg skal gjøre dette. Jeg skal skrive.

Og kanskje skal jeg gjøre dette også: Bestille billett til Oslo, skrive en takketale og visualisere at jeg skåler i sjampis med kulturministeren.

Les om alle her: De nominerte til Kulturdepartementets priser for barne-og ungdomsbøker 2011

Om renatenedre

Forfatter av ungdomsbøker på Cappelen Damm. Forfatter av biografi om Erna Solberg på Juritzen forlag. Journalist i bunn og grunn.
Dette innlegget ble publisert i Innlegg. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Hurra, jeg er nominert

  1. munchow sier:

    Det var jo kjempegøy og veldig inspirerene kan jeg tenke meg. Gratulerer så mye.

Legg igjen en kommentar

