Tilbake på nett

Takket være en uforklarlig feil fra Telenor, har jeg vært over 14 dager uten internett på hjemmekontoret. Ekstremt upraktisk! Og en dårlig start for bloggen. Men nå er jeg tilbake! Og lover hyppigere oppdateringer enn hver 14. dag.

Men hva skal egentlig en forfatter med internett? Det burde være en velsignelse å slippe. Ingen fristende avbrekk på facebook, ingen forstyrrende eposter man må svare på. Likevel utsetter man. Finner på unnskyldninger. Gjør halvhjertede forsøk. Gjelder dette bare meg?

En av dem som inspirerer meg, er Gretchen Rubin, kvinnen bak «The happiness project». Jeg kommer sikkert tilbake til hennes tips om hverdagslykke – men i dag nøyer jeg meg med å linke til hennes tips for å skrive. For, som hun sier, «The most challenging aspect of being a writer? Writing.»

Having trouble getting yourself to write? 9 tips

 


Om renatenedre

Forfatter av ungdomsbøker på Cappelen Damm. Forfatter av biografi om Erna Solberg på Juritzen forlag. Journalist i bunn og grunn.
Dette innlegget ble publisert i Innlegg. Bokmerk permalenken.

5 svar til Tilbake på nett

  1. munchow sier:

    En av de beste bøkene som er skrevet om å skrive – ikke det tekniske, men om det å overvinne seg selv – er Becoming a Writer av Dorothea Brande. Den ble første gangen publisert allerede i 1934.

  2. Høres ut som en veldig interessant bok. Den skal jeg sjekke ut! Takk for tips 🙂

  3. Maria sier:

    Ingen av linkene du har lagt til, virker. Man kommer bare til en tom side, så håper du kan fikse alle dem du har lagt til under dette innlegget og frem til mai i år:)

Legg igjen en kommentar

