Og så begynner vi

Da er jeg i gang! Jo da, jeg har skriblet en stund. Kladdet, notert. Laget noen kapitler, en plan for handlingen. Men nå er det alvor. Jeg skal skrive Den store, vanskelige bok nummer to. Debutbok er enkelt: Been there, done that. Det kan jeg si nå i ettertid, i alle fall. Egentlig vet jeg at det var hard jobbing. Bare å skrive Mirakel var en seier i seg selv. Å få den antatt var en jubeldag, at den i tillegg selger bra, blir oversatt til svensk og får ekstra levetid som pocket, er intet annet enn fantastisk!

Men det er ikke over der. Det har bare så vidt begynt. Jeg må jo skrive mer! Klarer jeg det? Kanskje var det bare flaks på første forsøk? Jeg har mye å lære. Og jeg vil dele det med dere, her på denne bloggen.

Om renatenedre

Forfatter av ungdomsbøker på Cappelen Damm. Forfatter av biografi om Erna Solberg på Juritzen forlag. Journalist i bunn og grunn.
Dette innlegget ble publisert i Innlegg. Bokmerk permalenken.

2 svar til Og så begynner vi

  1. Det er så modig av deg å sleppa oss inn i den sårbare prosessen med den vanskelige andreboka. Sjølv var eg så nervøs då eg skreiv bok to og faktisk bok tre også, at eg ikkje turte å fortelja til nokon om kva eg heldt på med før bøkene var ferdig.
    Skriv så du kjenner at du brenn, skriv med hjarta:-)

  2. renatenedre sier:

    Jeg har med åpne øyne stilt meg lagelig til for hogg! Det er forferdelig skummelt å gå ut og flagge at jeg skal skrive bok. Det er stikk motsatt strategi enn med debutboken, da sa jeg ingenting før boken var antatt. Men på denne måten øker forpliktelsen, og jeg kan ikke feige ut. Og så håper jeg å lære mye nytt underveis.

Legg igjen en kommentar

